Οι φίλοι και πελάτες του καταστήματος μας, μας ρωτάνε συχνά για τις αλοιφές γυαλίσματος. Μια απο τις ποιο συχνές ερωτήσεις είναι: «Ποια κοπτική αλοιφή να πάρω;» «Είναι αρκετά κοπτική;» «Βγάζει τις γρατζουνιές από κλειδί, από μαχαιριά, από μια σφαίρα;» Αστειεύομαι βεβαία. Η απάντηση είναι συνήθως απλή. Η καλύτερη κοπτική αλοιφή είναι η λιγότερο κοπτική… Ωραία. Τι μας είπες τώρα, θα σκέφτεστε.
Στη πραγματικότητα πάντα πρέπει να επιλέγουμε την λιγότερο επεμβατική μέθοδο επαναφοράς χρώματος στο όχημά μας. Ο λόγος είναι προφανής. Το εργοστασιακό βερνίκι (πλέον το 90% των αυτοκινήτων βάφονται με χρώματα διπλής, δηλαδή χρώμα-βερνίκι, άρα μιλάμε για διορθώσεις ατελειών μόνο στο πάχος του βερνικιού) συνήθως έχει πάχος 50-60 μm. Αξίζει να σημειωθεί οτι τα γερμανικά αυτοκίνητα κατά κανόνα έχουν πιο σκληρά βερνίκια με μεγαλύτερο πάχος, ενώ τα Γιαπωνέζικα και Κορεάτικα αυτοκίνητα «φοράνε» αρκετά μαλακά και λεπτά βερνίκια. Όπως και να έχει το πάχος του βερνικιού είναι πολύ λεπτό και μπορεί να συγκριθεί με το πάχος μιας ανθρώπινης τρίχας.
Ένα πέρασμα με κοπτική αλοιφή θα αφαιρέσει περίπου 5-8 μm απο το εργοστασιακό πάχος του βερνικιού. Αντιλαμβανόμαστε οτι δεν μπορούμε να κάνουμε τα γυαλίσματα πολλές φορές. Αξίζει να θυμόμαστε ότι το ελάχιστο πάχος βερνικιού για να υπάρχει επαρκή προστασία του χρώματος από τις ακτίνες UV,την οξείδωση και τις εξωτερικές συνθήκες, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 35 μm. Αυτό σημαίνει ότι επιλέγοντας την πιο παρεμβατική, κοπτική αλοιφή με σκληρό σφουγγάρι ή γούνα, αφαιρούμε με ένα πέρασμα 30 με 50% του επιτρεπτού ορίου (από τα 15-20 μm που υπάρχει ως μαξιλάρι ασφαλείας).
Σημείο δοκιμής.
Στην αγγλική γλώσσα (τη γλώσσα του detailing) υπάρχει όρος – testspot–δηλάδή σημείου δοκιμής. Συνήθως είναι ένα μικρό σημείο στην επιφάνεια αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει τη γενική κατάσταση επιφάνειας του οχήματος, στην οποία κάνουμε δοκιμαστικά περάσματα με αλοιφή για να δούμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος (αλοιφή-σφουγγάρι) που επιλέξαμε. Αν κρίνουμε ότι η επιφάνεια είναι αρκετά «ταλαιπωρημένη» ξεκινάμε με μέτριας κοπτικότητας αλοιφή (για παράδειγμα Menzerna Medium Cut Polish 2200, Etalon 2010 ή ChemicalGuys VSS Scratch and Swirl Remover) με ένα μέτριο σφουγγάρι (για παράδειγμα Etalon ή Chemical Guys πορτοκαλί σφουγγάρια). Αν το αποτέλεσμα στο σημείο δοκιμής δεν μας ικανοποιεί, τότε θα προχωρήσουμε σε πιο κοπτικό συνδυασμό (3Μ 50417 Fast Cut Plus Compound, Etalon Absolute ET1010, Menzerna FG400 η Chemical Guys V32 Optical Grade Extreme Compound) με αντίστοιχα κοπτικό σφουγγάρι η γούνα γυαλίσματος (3M πράσινο σφουγγάρι, , Etalon Black Diamond Wool Pad, Chemical Guys Green Heavy Cut pad). Βρείτε το δικό σας συνδυασμό ταιριάζοντας αλοιφές και σφουγγάρια. Να θυμάστε οτι κάθε βερνίκι έχει δικές του ιδιαιτερότητες και επομένως χρειάζεται να βρείτε το καταλλήλο τρόπο και εργαλεία για τη δουλεία σας.
Και μία ακόμα συμβουλή.
Για να καταλάβετε αν ο συνδυασμός που επιλέξατε όντως έχει καλό αποτέλεσμα, καθαρίστε οπωσδήποτε την επιφάνεια με ένα καθαριστικό, όπως Etalon Top Inspection και εξετάστε το σημείο στο φώς της ημέρας ή με έναν ειδικό φακό, όπως αυτά της εταιρείας Scangrip. Τα υπολείματα των αλοιφών μπορούν να κρύβουν μικρές γρατζουνιές και «αράχνες» και σίγουρα δεν θέλουμε να κάνουμε όλο το αυτοκίνητο με λάθος συνδυασμό.