Συχνά αλλάζοντας μικρά πράγματα στη δουλειά μας ή αποκτώντας καλές συνήθειες μπορούμε να έχουμε απρόσμενα καλά αποτελέσματα. Αν και ο καθένας έχει διαφορετική άποψη του τι είναι επιτυχία και τι όχι, πιστεύω ακράδαντα ότι η διατήρηση τακτικών πελατών είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να επιδιώκουμε σε όλες τις δουλειές. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε μια πολύ απλή τακτική που μπορεί να βοηθήσει να κρατήσουμε τους πελάτες που παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητά τους ευχαριστημένους για αρκετές μέρες μετά, και, μάλιστα, να ριζωθεί η ευχάριστη εντύπωση από τη δουλειά σας βαθιά στο υποσυνείδητό τους. Και θα μας βοηθήσει σε αυτό … η ανθρώπινη όσφρηση.
Τι είναι όσφρηση;
Το Wikipedia περιγράφει τον όρο ως «αίσθηση ταυτοποίησης ουσιών μέσω των πτητικών μορίων που εκλύουν». Σύμφωνα με τις πολλές επιστημονικές μελέτες, η όσφρηση αποτυπώνεται στο μυαλό του ανθρώπου πολύ καλύτερα από την όραση ή την αφή. Μια μυρωδιά μπορεί να «χαραχτεί» για πάντα στη μνήμη μας και φέρνει τα συνθήματα προτού προλάβουμε να τα επεξεργαστούμε. Η όσφρηση είναι το ποιο δυνατό συναίσθημα διότι στηρίζεται σε 1000 αισθητήρια, ενώ η όραση και αφή έχουν μόνο 4 αισθητήρια. Αξίζει, επιπλέον, να αναφερθεί ότι η όσφρηση στις γυναίκες είναι καλύτερη από ότι στους άνδρες.
Η τελευταία εντύπωση μένει
Μπορεί να αναρωτιέστε τι σχέση έχουν τα παραπάνω με τη δουλειά ενός detailer ή για ένα πλυντήριο αυτοκινήτων; Και όμως η μυρωδιά μέσα στο όχημα, όταν ο πελάτης φεύγει από το χώρο πλυντηρίου, είναι η τελευταία εντύπωση που μένει. Όσο καλά και να έχετε κάνει τη δουλειά σας, η μυρωδιά μέσα στο σαλόνι θα αποτυπωθεί στο μυαλό του πελάτη και θα είναι, υποσυνείδητα, ο καθοριστικός παράγοντας για το αν ο πελάτης θα ξανάρθει.
Ποιο άρωμα να διαλέξω;
Καλά ως εδώ. Άρα πριν τη παράδοση αυτοκινήτου να φροντίσουμε να ψεκάσουμε με οπουδήποτε άρωμα μέσα στο σαλόνι αυτοκινήτου και τελειώσαμε; Όχι ακριβώς. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Όλοι οι άνθρωποί έχουν διαφορετικές προτιμήσεις για τις μυρωδιές. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα καλλυντικών και θα καταλάβετε γιατί το λέω αυτό. Μια εταιρεία στην Αμερική έχει μελετήσει το θέμα διεξοδικά. Πρόκειται για τη γνωστή εταιρεία από τη Καλιφόρνια – Chemical Guys που φημίζεται για προϊόντα καθαρισμού και περιποίησής σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα σε εκατοντάδες προϊόντα ξεχωρίζουν τα αρωματικά τους. Ενώ στη γκάμα των αρωματικών της Chemical Guys μπορεί να βρει κανείς τις ποιο εξωτικές μυρωδιές, όπως άρωμα βανίλιας, τσιχλόφουσκας, μάγκο ή του γνωστού κοκτέιλ Pina Colada, δυο αρώματα ξεπερνάνε στις πωλήσεις όλα τα υπόλοιπα. Σύμφωνα με την έρευνα που είναι βασιζομένη στις πωλήσεις σε 50 χώρες σε όλο τον κόσμο το New Car Smellκαι Leather Scent είναι μακράν ποιο δημοφιλή αρώματα. Ο λόγος είναι ότι το άρωμα Chemical Guys “New Car Smell” «ξυπνάει» τις αισθήσεις καθαριότητας και επαναφέρει στη μνήμη τον ενθουσιασμό όταν μπαίνει κανείς σε ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο. Παρομοίως το Chemical Guys “Leather Scent” λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο σε αυτοκίνητα που έχουν δερμάτινα καθίσματα. Μπορούμε και εμείς από τη πλευρά μας ως 4myride να επιβεβαιώσουμε ότι το New Car Smell και Leather Scent είναι τα απόλυτα bestseller.
Συνοψίζοντας, αν ασχολείστε με το κομμάτι περιποίησής αυτοκινήτου, φροντίστε να ψεκάσετε το σαλόνι του αυτοκινήτου του πελάτη με άρωμα New Car Smell ή με Leather Scent της Chemical Guys ανεξάρτητα αν ασχοληθήκατε με το εσωτερικό του αυτοκινήτου ή όχι. Να θυμάστε ότι ένας πελάτης γυναίκα θα το εκτιμήσει ακόμα περισσότερο λόγο της ευαισθησίας του ωραίου φύλου σε μυρωδιές. Εφαρμόστε τα αρώματα άφοβα σε όλες τις επιφάνειες αυτοκίνητου, ειδικά σε πατάκια, καθίσματα και σε σημεία κάτω από το ταμπλό όπου γίνεται εισαγωγή αέρα στο σύστημα του κλιματισμού. Όλα τα αρώματα της Chemical Guys έχουν σαν βάση το νερό και δεν λεκιάζουν την επιφάνεια.