Έχουν γραφτεί αρκετά άρθρα για το πως πρέπει να γυαλίσουμε το αυτοκίνητο, με διάφορα υλικά που κυκλοφορούν στην αγορά. Κάθε εταιρεία με αλοιφές γυαλίσματος παρουσιάζει διάφορα βοηθήματα, γραφήματα και οδηγίες για τα υλικά που πουλάει. Όμως, από την εμπειρία μας, παρατηρούμε ότι πολλές φορές ο καταναλωτής κάνει λάθη γιατί δεν γνωρίζει τι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να κάνει. Πολλά από τα λάθη αυτά μπορούν να αποφευχθούν, γλυτώνοντας τον ερασιτέχνη, αλλά και επαγγελματία από προβλήματα και πονοκέφαλους.
- ΔΕΝ γυαλίζουμε κάτω από τον ήλιο.
Κατά την διάρκεια του γυαλίσματος η θερμοκρασία της επιφάνειας αυτοκινήτου ανεβαίνει σημαντικά, κάτι που από την μια πλευρά «μαλακώνει» το χρώμα και βοηθά στην αποτελεσματική αφαίρεση επιφανειακών γρατζουνιών. Από την άλλη πλευρά, η υπερβολική θερμοκρασία μπορεί να προκαλέσει ζημιά – «ματάρισμα» και θόλωμα του βερνικιού. Δυστυχώς όλα τα βερνίκια είναι διαφορετικά, ακόμα και τα εργοστασιακά (δεν μιλάμε για επαναβαφή). Για παράδειγμα τα Γιαπωνέζικα αυτοκίνητα «φοράνε» σχετικά μαλακά βερνίκια, ενώ τα Γερμανικά έχουν σκληρά βερνίκια. Για αυτό το λόγο, ένα βερνίκι μπορεί να πάθει ζημιά ποιο ευκολά από την υψηλή θερμοκρασία από ότι το άλλο. Εάν το αμάξι βρίσκεται στον ήλιο, ειδικά αν είναι σκουρόχρωμο, η θερμοκρασία της επιφάνειας του το καλοκαίρι κάτω από τον ήλιο μπορεί να φτάσει στους 50-60 βαθμούς. Ένα μόνο πέρασμα με αλοιφαδόρο θα μετατρέψει την επιφάνεια σε φούρνο με τα γνωστά προβλήματα. Οπότε αν θέλετε να γυαλίσετε το αυτοκίνητο σας, κάντε το στη σκιά.
- : Κατά την διάρκεια γυαλίσματος, ελέγχετε τακτικά τη θερμοκρασία της επιφάνειας με ένα θερμόμετρο υπέρυθρων. Εάν δεν υπάρχει, απλά ακουμπήστε ελαφρώς την επιφάνεια με εξωτερικό μέρος της παλάμης σας. Σε περίπτωση που νιώσετε κάψιμο, σταματήστε και αφήστε την επιφάνεια να κρυώσει.
- ΔΕΝ κάνουμε ποτέ γυάλισμα αυτοκινήτου σε ένα χώρο με πολύ σκόνη. Η σκόνη πάνω στο σφουγγάρι γυαλίσματος ή στην επιφάνεια θα γρατζουνάει το χρώμα προκαλώντας ζημία αντί για γυάλισμα. Ως αποτέλεσμα θα έχουμε πολλές μικρογρατζουνιές «αράχνες» που ειδικά σε σκούρες αποχρώσεις θα φαίνονται πολύ έντονα.
- ΔΕΝ ξεκινάμε γυάλισμα αυτοκινήτου χωρίς προηγουμένως να το πλύνουμε καλά. Ο λόγος για αυτό, είναι ακριβώς ίδιος με το παραπάνω σημείο. Σε ένα βρώμικο αυτοκίνητο να κάνεις γυάλισμα είναι αντιπαραγωγικό και αυτοκαταστροφικό για το χρώμα του αμαξιού.
- ΔΕΝ χρησιμοποιούμε ποτέ βρώμικα σφουγγάρια γυαλίσματος ή γούνα. Η αποξηραμένη αλοιφή από τις προηγούμενες εργασίες γίνεται πολύ σκληρή και θα αφήσει αράχνες και ολογράμματα που δύσκολα βγαίνουν. Επίσης είναι σημαντικό να φυλάσσουμε τα σφουγγάρια και τα πανιά γυαλίσματος σε καθαρό χώρο. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το ποιοτικό και καθαρό σφουγγάρι γυαλίσματος είναι το 50% της επιτυχίας.
- ΔΕΝ ανακατεύουμε ποτέ διαφορετικές αλοιφές γυαλίσματος σε ένα σφουγγάρι. Σκεφτείτε ότι εάν έχετε χρησιμοποιήσει μια κοπτική αλοιφή, σαν της 3Μ 50417 ή Etalon ET1010 σε ένα συγκεκριμένο σφουγγάρι γυαλίσματος, οι κόκκοι από την αλοιφή θα παραμένουν στους πόρους του σφουγγαριού, ακόμη και μετά από το πλύσιμό του. Αν θα κάνουμε το δεύτερο βήμα με την ψιλή γυαλιστική αλοιφή με το ίδιο σφουγγάρι, οι κόκκοι από τη κοπτική αλοιφή θα γρατζουνάνε το βερνίκι, αποτρέποντας να πετύχουμε το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
- ΔΕΝ πιέζουμε υπερβολικά τον αλοιφαδόρο και δεν ανεβάζουμε ταχύτητα στο μάξιμουμ. Οι σύγχρονοι αλοιφαδόροι, όπως Rupes, Festool και WDK έχουν κατάλληλο βάρος για να δουλεύονται χωρίς ιδιαίτερη πίεση από τον χειριστή. Η υπερβολική πίεση και ταχύτητα θα ανεβάσουν τη θερμοκρασία της επιφάνειας επικίνδυνα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προσέχουμε στις γωνίες και νεύρα του αυτοκινήτου, όπου το πάχος του βερνικιού είναι πάντα πιο λεπτό.
- ΔΕΝ γυαλίζουμε με κοπτικές αλοιφές πάνω από 4 φορές.
Το πάχος του εργοστασιακού βερνικιού είναι μέσο όρο 60 μικρά, ενώ το επαναβαμμένο κομμάτι μπορεί να έχει 45-50 μικρά πάχος. Όπως καταλαβαίνετε, το πάχος του φιλμ είναι πολύ λεπτό. Γυαλίζοντας με χοντρή αλοιφή αφαιρούμε περίπου 10 μικρά από το πάχος του βερνικιού κάθε φορά. Αντιλαμβάνεστε ότι μετά από 4 φορές το φιλμ που θα μείνει θα είναι περίπου 20 μικρά, που είναι ήδη πολύ λεπτό. Εάν το αυτοκίνητο έχει ξαναβαφτεί, τότε 2-3 φορές είναι το μάξιμουμ. Σε περίπτωση που έχετε γυαλίσει αυτοκίνητο πολλές φορές καλύτερα να χρησιμοποιείτε κεριά της 3Μ ή Chemical Guys με βάση carnauba wax. Αυτά τα υλικά θα «μασκάρουν» τις όποιες γρατζουνιές και θα βελτιώσουν την εμφάνισή του.
- ΔΕΝ χρησιμοποιούμε παλιά ρούχα και κουρέλια για σκούπισμα της επιφάνειας. Ο ποιο γρήγορος τρόπος να καταστρέψετε μια δουλειά γυαλίσματος είναι να χρησιμοποιήσετε κάποιο άσχετο πανί, ακόμη και αν φαίνεται καθαρό και μαλακό, Ραφές, κουμπιά, φερμουάρ θα γρατζουνίσουν το χρώμα με ένα μόνο πέρασμα. Η μονή αξιόπιστη λύση είναι να προμηθευτείτε πανιά μικροινών (στο κατάστημά μας θα βρείτε μεγάλη γκάμα). Είναι ειδικά σχεδιασμένα να αφαιρούν τα υπολείμματα αλοιφών και να μην αφήνουν γρατζουνιές και ολογράμματα.
Καλό γυάλισμα λοιπόν!